Начална страница | Дом | Психология | ЛЕК СРЕЩУ МРАЧНИ МИСЛИ В МРАЧНО ВРЕМЕ

ЛЕК СРЕЩУ МРАЧНИ МИСЛИ В МРАЧНО ВРЕМЕ

image

Декември и януари са месеци на потиснатост, лошо настроение, неуверенност

Това, разбира се, не значи веднага лоша диагноза, защото много хора са по-чувствителни към времето - то може да ги лекува, но може и да ги разболее.

Затуй оставете последната дума на лекаря, ако въоб­ще се стигне до него, а преди това направете ня­кои неща, които зависят само от вас.

1. Анализирайте какво точно ви прави меланхо­лични и какво ви помага да избегнете това състоя­ние.

2. Купете от аптеката жълт кантарион. Билкари­те го препоръчват при по­тиснатост, черни мисли, депресия и твърдят, че е толкова ефикасен, колко­то и някои лекарства.

3. Излизайте всеки ден, за да бъдете под въздействието на светли­ната. При доста хора зат­вореният живот, заседяването дълго време вкъщи, затварянето предизвикват несигурност, неувереност, страх от "външния свят", депресия.

4. Наблюдавайте има­те ли свръхчувствителност към някои храни. Специа­листи смятат, че такава засилена чувствителност се отразява много опре­делено и на настроението.

5. Усмихвайте се и се смейте дори насила. Така постепенно ще свикнете да търсите смешното, ще започнете да гледате на живота откъм веселата му страна и ще се радвате, че сте здрав, че ходите бодър между хората, че имате желание за разходки, сре­щи, нови приятелства.

6. Движението е вели­ко лекарство, поради кое­то отделяйте поне един час на ден за движение. Учените са на мнение, че тогава се отделят някои специфични вещества, които силно въздействат на настроението и го подо­бряват. Опитайте, още по­вече че едва ли има по природосъобразна рецеп­та от тази.

7. Обърнете внимание на храната. В нея не тряб­ва да липсват калций, желязо, магнезий, цинк и някои мазнини. Те се съдържат в зеленчуците, (граха, зеления фасул), плодовете, пълнозърнестия хляб, рибната мазнина. Добре е за пълното задоволяване нуждите на организма да се вземат и витамини.

8. Всеки ден правете нещо, което да ви носи дори малко удоволствие. Старайте се, когато заспи­вате вечер, да мислите за него, като преди това сте освободили съзнанието си от неприятностите и труд­ностите на отминалия ден.

Ако въпреки тези съве­ти, черните мисли не ви напускат и състоянието ви остава непроменено, потърсете консултация със специалист.

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст