Начална страница | Здраве | В МОЗЪКА ЦЪКА ЧАСОВНИКОВ МЕХАНИЗЪМ - ПРОДЪЛЖЕНИЕ

В МОЗЪКА ЦЪКА ЧАСОВНИКОВ МЕХАНИЗЪМ - ПРОДЪЛЖЕНИЕ

image

20 часът. Трябва да си осигурите добър сън...

А това преди всичко означава да на­малите мазнините в храната, защото стомашните сокове, които ги разграждат, вече са по-малко.

21 часът. Отворете про­зореца, за да освежите въз­духа в стаята. Налага се, за­щото до 5 часа сутринта брон­хите на белите дробове ще се свиват, тъй като организмът ви отделя по-малко адрена­лин.

22 часът. За "совите" де­нят започва сега. Но нормал­ното е по това време да мисли те за леглото. Започнете под­готовка за сън.

23 часът. Температурата на тялото ви леко започва да се понижава. Ако не прибавя­те към нощта си някой от дневните проблеми, тръгвай­те към спалнята.

24 часът. Край на отлаганията! Не, вървете срещу вът­решния си часовник -сънят е важна "храна" и всяко принудително лишаване от него се отразява негативно на организма ви.

1 часът. Би трябвало ве­че да сте във фаза "БОД" -бързи очни движения. Това е първата степен на съня -очите се движат под клепа­чите, но вие вече сте поели към страната на сънищата.

2 часът. Мускулите на цялото ви тяло са отпуснати, защото мозъкът отделя по­вече ацетилхолин, който оп­ределя тонуса.

3 часът. Отсега до 4 ча­са е пикът на нормалните раждания - тогава бъдещите майки отделят повече хор­мони. В останалите случаи сънят продължава - по-дъл­бок и по-възстановителен.

4 часът. Ако често се събуждате по това време (или още по-рано), вероятно имате хронобиологични сму­щения. Не палете лампата, не грабвайте книгата - по-добре е да отидете на лекар.

5 часът. Не е време за преговор на въпросите от предстоящия изпит - запаме­тяването е по-ефективтно преди сън, а не сега, когато мозъкът е още ле­нив.

часът.

6 часът. Сега в организма ви се отделят повече катехоламини и кортизон, а те стимулират действието на инсулина. Има­те   нужда   от енергия - значи време е да за­кусите.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст