Начална страница | Здраве | ЗЛАТНОТО ПРАВИЛО: 5 ПОРЦИИ

ЗЛАТНОТО ПРАВИЛО: 5 ПОРЦИИ

image

Не се тъпчи с хамбурге­ри и хотдог, замени ги с моркови, ябълки и банани…

Напоследък много диетолози препоръчват всеки ден да изяждаме по 5 порции зеленчуци и плодове, за да се храним здравословно. Нима това може е възможно и из­пълнимо?

Да, това е изпълнимо. За­щото става дума не за някак­ви особени плодове и зелен­чуци, а за такива, дето ги има и у нас.

Например 2 сурови мор­кова - това вече е порция.

Купичка с нарязано кисело зеле - още една, а ако към тази салата прибавите и 2 кар­тофа, изпечени в алуминиево фолио или пък сварени и обе­лени, можете да добавите още 2 порции. Суровата ябълка или шепа сушени плодове, 1 чаена чаша компот или нату­рален сок - още 1 порция.

Както и портокал,грейпф­рут или банан с 1 чашка отва­ра от шипки. Накрая - чиния зеленчукова супа със скилидки чесън и шепа наситнен копър или магданоз - ето още 2 хубави порции.

Проблеми с подобен ре­жим имат онези, които си хапват като доста американ­ци - сандвичи от типа на хам­бургерите и хотдога. Навярно затова и идеята за 5-те пор­ции е дошла от САЩ, където много хора там имат ядове с наднорменото си тегло.

При повечето народи традиционната кухня включ­ва достатъчно полезни, бога­ти на витамини и целулоза зеленчуци и плодове, българ­ската - също. Проблемите възникват, когато през работ­ния ден се тъпчем с какви ли не „боклуци".

Затова трябва да ви стане навик от къщи да си вземете морков, ябълка, банан, да пи­ете чай и към него вместо баничка да хапнете шепа ста­фиди.

Така ще спазите златното правило за 5-те порции на здравословното хранене.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст