Начална страница | Здраве | НАЙ-БЕЗЦЕННИТЕ ПЛОДОВЕ

НАЙ-БЕЗЦЕННИТЕ ПЛОДОВЕ

image

Някои от тях не се намират на всеки пазар…

Авокадо - Ненаситени мастни киселини, бла­гоприятстващи сърдечната дейност и ценни протеини. Почти липсва вода. Висока калорийна стойност (в 100 г - около 200 ккал.) - консумацията му трябва да е умерена. Неутралният вкус на „месо­то" се комбинира чудесно с раз­лични видове зеленчуци В салати. Аво­кадо се добавя и към прочутия мексикански сос гуакамоле.

Смокиня - Много вода, лесноусвоими въглехидра­ти, витамините Е, В6, В1 и В2 и минерали (калий, калций, магнезий и желязо.) Смилат се лесно и са мощно природно слабително.

Райска ябълка - Малко протеини   и   мазнини,  изключи­телно много захари и разтво­рими влакнини (най-вече пек­тин, който е с разхлабващо действие). 100 г покриват 22% от дневните нужди на един въз­растен от провитамин А и за­реждат организма със 77 ккал. 'Желателно е да се консумира супер зряла.

Нар- Значително коли­чество въглехидрати под формата на захари. Витами­ни В, С и Е и минерали (же­лязо, калий и мед). С про­тивовъзпалително,   противо­паразитно и реминерализиращо действие. Полезен и за; стягане   на   стомаха   при. разстройства.

Дюля - Голямо ко­личество от витами­ните С и Е и минера­ли (калий, желязо и мед). Стягащо   и противовъзпалител­но действие (особено върху вътрешните орга­ни). Месестата част е с леко тръпчив Вкус. Чудесна за мармалади, желета и сладка.

Мандарина - С почти съ­щите хранителни каче­ства като на порто­кала - богата на ви­тамин С и фолиева киселина, как­то и на калий и калций   (последни­ят почти не се ус­воява  от  организма). Като Всеки цитрус пред­пазва от инфекции и е антиоксидант.

Фурми - B 10 фурми - около 275 ккал (част от тях -от мазнини). Вита­мини В, много мине­рали (калий,  желязо, фосфор, магнезий и калций) и много захари (затова се консумират в умерено коли­чество).     С   тонизиращ  и ободряващ ефект. .

 

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст