Начална страница | Здраве | БЪРЗА ГИМНАСТИКА ПРОТИВ СТУД

БЪРЗА ГИМНАСТИКА ПРОТИВ СТУД

image

Вместо да тракаш безпредметно със зъби, просто се раздвижи!...

Предлагаме ти четири лесни, но ефи­касни упражнения, с които да поддържаш телесната си температура в нормални граници.

Високо повдигнати рамене, ръцете - увити като две змийчета около тялото, устните - посинели и тре­перещи... Все типични „симптоми" за зиморничавост. Но в тази поза, вътрешната ти „печка" няма никакъв шанс да заработи. Умираш за малко топлинка, но в зъз­нещо състояние всичките мускули са напрегнати и възпрепятстват кръвообращението. А то именно е изк­лючително важно, ако искаш топло да се разнася при­ятно от главата до петите ти. В случай че почувстваш студ, е много по-разумно да накараш мускулатурата си да редува действията обтягане и отпускане. А това ста­ва, естествено, чрез упражнения. По този начин задей­стваш вътрешната „помпа" (за изпомпване на топлина), която функционира еднакво добре, независимо дали се намираш навън, или в някое помещение. Изпълняване­то от 2 до 10 пъти на едно само упражнение от долу описаните, ще ти е напълно достатъчно, за да затоплиш тялото си. Но ако ги направиш всичките едно след дру­го, направо ще се сгорещиш.

1. Нагоре и надолу

Да повдигаш рамене, когато ти е студено, е ОК, но само ако след всяко повдигане ги отпускаш от­ново надолу. От седнало или изп­равено изходно положение при вдишване повдигни високо раме­не към ушите, задръж напреже­нието няколко секунди и след това ги отпусни бавно на­долу, като през това време издишваш накъсано (на пресекулки).

2. Издигане и спускане

Събери крака плътно един до друг, ръцете постави на талията (палците да сочат назад). Свий леко крака в коленете. От това изходно положение (гърба дръж изправен!) се повдигни на пръсти, след което отново стъпи на цяло ходило. Повдигането и спускането на пети­те изпълнявай много бавно, като при повдига­нето стягай задните части, а при спускането ги отпускай.

3. Навеждане...

От разкрачен стоеж свий леко крака в коленете. Стреми се да допреш брадичка към гърдите, да окръглиш гърба и да вкараш таза напред, но всичко това задължително при издишване. Ръцете ос­тави да висят свободно пред тялото.

... и изправяне

От положението, постиг­нато чрез упражнение 3, но при вдишване, изправи отново гърба. Същевре­менно изпъни ръце силно назад, като ги завъртиш около оста им, така че отзад „гръбчетата" на дланите им да застанат едно срещу друго. Наведи главата леко напред, така че да се получи лека двой­на брадичка. Упражнението изпъва су­пер гърба.

4. Надясно и наляво

Упражнението се изпълнява предим­но в стая. Седни по турски и кръстосай ръце пред тяло­то (лявата върху дясната), така че „гръбчетата" на дла­ните да легнат върху бедрата. От това изходно положе­ние при издишане окръгли гърба и наведи тялото си напред, доколкото ти е възможно. След няколко секун­ди се изправи. Пак кръстосай ръце по същия начин, но сега сложи дясната върху лявата и повтори уп­ражнението.

 

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст