Начална страница | Здраве | 5 ПОДПРАВКИ НИ ДАРЯВАТ СПОКОЙСТВИЕ

5 ПОДПРАВКИ НИ ДАРЯВАТ СПОКОЙСТВИЕ

image

Те ухаят прекрасно и придават неустоим вкус на гозбите…

Но заедно с това  подправките притежават и изненадващо полезни за здравето ни свойства.

Джинджифилът намалява главоболието

Пресният или стрит на прах джинджифил е също толкова ефикасен срещу болки в главата, колкото и аналгетиците. Той нама­лява неприятните усещания много по-бързо, отколкото медикаментите. Магическото му действие се дължи на съдържащия се в него джинджерол (мощен антиоксидант), който, както показват клиничните проучвания, възпрепятства дейността на веществата, които предизвикват възпалителни процеси, а оттам - и болка.

Експресна гастрономи­ческа рецепта: Пригответе си отвара на основата на пресен джинджифил. Обелете и нарежете на парченца 2 сан­тиметра от корена. Сложете ги да заврят с вода, след което прецедете. Подсладете от­варата с малко мед и пийте от нея редовно по една малка чашка. Така ще предотврати­те появата на главоболие, дължащо се на стреса.

Карамфилът успокоява болката

Малките цветчета имат много по-важни свойства от това, забодени в портокал, да парфюмират приятно стаята, В действи­телност карамфилът съдържа веществото еугенол (локален анестетик и антиоксидант), който има противовъзпалително действие. Той намалява бол­ките в ставите и редуцира отоците до 30%. Състав­ката, на която се дължи пикантният аромат на карамфила, също така има свойството да успо­коява болката. Ето защо не е учудващо, че масло то от карамфил се използва в приготвянето на много обезболяващи използвани в зъболекарската практика.

Експресна гастрономическа рецеп­та: За пикантна и лесна вечеря сервирай те печено свинско. Преди да го пъхнете във фурната, го намажете с мед и забоде те няколко зърна карамфил.

Канелата стимулира мозъка

Може да прибавите ароматната подправка не само когато пригот­вяте десерти, но и солени ястия. Освен че ще откриете изненадващо финия й аромат, ще подсилите и паметта си. Американско проучва­не, проведено наскоро, установи, че канелата стимулира функционирането на сивите клетки и увеличава моментално притока на кръв и кислород. Други изследвания сочат, че вдишването на уханието на канела подобрява резултатите при провеждане на тестове или решаването на логически задачи. 

Бонусът: ½ .л. канела дневно намалява захарта и холестерола в кръвта.

Индийското орехче гони напрежението

Успокойте нервите си, подложени на изпитание от ежедневния стрес, с вкусно изкушение, включващо в състава си индийско орехче. Под­правката съдържа миристицин (субстанция, която стимулира про­изводството на серотонин - хормо­на на щастието и спокойствието). За да завършите добре вечерта, прибавете малко индийско орех­че на прах към билковия си чай, тъй като миристицинът помага при безсъние и гарантира спокоен сън. Внимание! При бременност се консултирайте с лекар дали употребата му не би била проти­вопоказна за състоянието ви.

Експресна гастрономическа рецеп­та: Поръсете готов кремообразен десерт (крем карамел, тирамису, нишестен и т.н.) с щип­ка индийско орехче на прах. Смесването на вкуса на крема, захарта и подправката мигно­вено ще успокои нервите ви и ще прогони напрежението.

Ванилията преборва стреса

Проучванията, включващи наблюдаване на мозъчната дейност, са установили, че на хора, които вдишват уханието на ва­нилия, стресът им влия 63% по-малко. Друго изследване показва, че мазнините, съдържащи се в сладкишите, стимулират производството на ендорфини и серотонин - успокояващи субстанции, носещи чувство на спокойствие и щастие. И тъй като не се препоръчва да се прекалява със сладки­шите, за да комбинирате благотворното

действие на ванилията и  десерта - позволете си няколко бисквитки, съдържащи тази   подправка.

Щипка смес от 4 подправки възпрепятства стомашните неразположения

Тя се състои от джин­джифил, карамфил, ин­дийско орехче и канела. Ако сте предвидили кулинарен пир, за да сте сигурни, че няма да натоварите преко­мерно стомаха си, до­бавете щипка от пред­варително смесените подправки към десерта или соса за основното ястие. Те имат успоко­яващо действие върху храносмилателната сис­тема и ще ви помогнат да избегнете подуването и спазмите.

Експресна гастрономическа рецепта: За да прида­дете нотка оригиналност на ястието, помислете да сервирате хляб, към който при замесването е до­бавена някоя от тези подправки. Също така бихте могли да сервирате за десерт парче сладкиш, който ги съдържа, придружено с топка ванилов сладолед.

Шоколад против инфаркт?

Чистият (черен) шоколад ук­репва сърцето. Той съдържа благотворни за мускула суб­станции. По тази причина ня­кои кардиолози препоръчват всяка вечер да се консумира парченце черен шоколад. Той е богат на съставки, възпре­пятстващи инфаркта: те по­вишават притока на кръв към сърцето и намаляват нивото на лошия холестерол. Едновре­менно с това субстанциите в шоколада разреждат кръвта.

 

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст