Начална страница | Здраве | КАК ДА ЗАПОЧНЕМ РАЗДЕЛНОТО ХРАНЕНЕ

КАК ДА ЗАПОЧНЕМ РАЗДЕЛНОТО ХРАНЕНЕ

image

Системата на д-р Хей е гъвкава…

- не предлага сурова и строга диета, а начин на приятно хранене за здраве и самочувствие на всяка възраст.

Всеки е в състояние да адаптира собствените си любими рецепти към изискванията на система­та за разделното хранене и с въображение да изоб­рети нови начини за поднасяне на многообразието от естествени храни, с които е богат всеки се­зон.

ПРАВИЛАТА НА СИСТЕМАТА ХЕЙ СА ПРОСТИ

ПЪРВО: Нишестените храни и захари не тряб­ва да се приемат на едно хранене с белтъчини и кисели плодове.

ВТОРО: Зеленчуците, салатите и плодовете трябва да съставляват основата на храната ни.

ТРЕТО: Белтъчини (протеини), нишесте и маз­нини (естествено без да се смесват по недопустим начин), трябва да се консумират в малки ко­личества.

ЧЕТВЪРТО: Само пълнозърнести, непреработе­ни нишестени храни могат да се поемат, а рафи­нираните и преработените трябва напълно да се изключат от храната ни. Това особено важи за бя­лото брашно и захарта и всички храни, съдържащи бяло брашно и захар, всички високо преработени мазнини като маргарин и всички изкуствено оцве­тени и подсладени храни и напитки.

ПЕТО: Интервалът между храненията с различ­ни по естество храни трябва да бъде 4-4,5 часа.

Най-лесният начин за съблюдаването на тези правила и постигането на идеалното съотношение между ценните алкалообразуващи храни (зелен­чуци, салати, пресни плодове) и киселинообразуващите храни (месо, риба, яйца, сирене и зърнени хра­ни) е така да подреди дневното меню, че животин­ски белтъчини да поемаме само веднъж на ден, ни­шесте от зърнени храни - само веднъж на ден, а третото хранене да се състои само от плодове с прясно или кисело мляко. Най-удобно е тази чисто алкална храна да поемате на закуска, но ако предпочитате въглехидрати на закуска, то алкалното меню, съставено от салата, плод и кисело мляко, може да бъде вашият обяд или вечеря.

Друга страна от системата на д-р Хей е, че макар и да изключва всички високо преработени готови храни, приготвянето на ястията при съвмес­тимото хранене изисква по-кратко време, откол­кото при нормалното готвене. Защото ястията са прости, съдържат много сурови плодове и зе­ленчуци и техните жизнено важни ензими, минера­ли и витамини остават цялостни. Д-р Хей изтък­ва, че простите ястия са много по-полезни за здра­вето, тъй като не натоварват храносмилането.

По системата Хей менютата се съставят обик­новено от две ястия - едно основно със салата или прясно сготвени зеленчуци и второто - пресен се­зонен плод. Менюто от три ястия - предястие, основно и пудинг е разточителност само за праз­нични случаи. Всички, които сериозно се заловят със системата Хей, с изненада ще установят кол­ко вкусни и засищащи са предложените ястия и как някогашната стръв по сладките неща напълно ще изчезне.

 

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст