Начална страница | Здраве | КАКВО НЕ ДОСТИГА НА ОРГАНИЗМА ПРЕЗ ПРОЛЕТТА

КАКВО НЕ ДОСТИГА НА ОРГАНИЗМА ПРЕЗ ПРОЛЕТТА

image

С настъпването на про­летта всеки усеща честа и необяснима умора, безсъ­ние или повишена раз­дразнителност…

Затова е много важно как се хра­ним. Ето и някои симпто­ми, които говорят за липса на важни витамини и ми­кроелементи.

Загуба на обоняние­то. Това означава, че в ор­ганизма има недостиг на цинк и трябва да се увели­чи консумацията на мор­ски продукти, на говеждо месо, на ядки и фасул.

Жълтеенето на зъ­бите е сигурен белег за недостиг на калций, флуор, фосфор и магне­зий. Ще ви помогнат ядки­те, морската риба, бана­ните и фасулът.

Нарушенията на сърдечния ритъм е си­гурно свидетелство за липсата на калий. Тряб­ва да се консумират пове­че плодове - особено ци­трусови, да се пият сокове - плодови и зеленчукови, да се ядат банани, цареви­ца и семки.

Излишък на холе­стерин. Това означава недостиг на хром,на който са богати говеждите бъбреци, телешкият дроб, пшеничните кълнове и би­рата.

Сухата кожа показ­ва липсата на йод. Пре­поръчва се консумацията на по-големи количества лук, моркови и морски продукти.

Слабост, отпадна лост и повишена раз­дразнителност - всич­ки те сигнализират за недостиг на калий. Нуж­но е да се консумират по­вече зеленчуци, да се ядат картофи, сварени с кожицата, да се пият по­вече сокове и задължи­телно да се включат в ме­нюто цитрусови плодове.

Склерозата и че­стото забравяне на важни неща - сигнал за недостиг на фосфор и на калий. Полезна е кон­сумацията на риба, яйца и спанак, хрян и на нетлъсти меса.

Намаляване на ниво­то на хемоглобин в кръвта - не достигат желязо, витамин В, ко­балт. Препоръчва се кон­сумацията на пилешки дробчета, овесени ядки, мляко, сирене и бобови култури.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст