Начална страница | Здраве | 10 ЗАПОВЕДИ ЗА ЗДРАВЕ И ДЪЛГОЛЕТИЕ

10 ЗАПОВЕДИ ЗА ЗДРАВЕ И ДЪЛГОЛЕТИЕ

image

Не преяждайте…

Вместо обичайните 2500 калории се задоволете с 1500. Така ще помогнете на клетки­те да се разтоварят, подобря­вате активността им.

Като намалите калорич­ността на храната, клетките бързо се обновяват, организмът става по-малко възприемчив към заболявания. Хранете се уравновесено: нито много, нито много малко.

Менюто трябва да отговаря на вашата възраст

Първите бръчки при 30-годишните жени се появяват по-късно, ако редовно ядат черен дроб и орехи. За хората след 40 години е полезен бетакаротинът. След 50-те калцият поддържа костите, а магнези­ят-сърцето. На по-възрастните от 40 години мъже е необходим селен (който се съдържа в кашкавала и бъбреците), който бори стре­са. След 50 години за двата пола е полезна рибата, която защитава сърцето и кръво­носните съдове.

Намерете си подходяща работа

Французите твърдят, че обичаната работа подмладя­ва. А оня, който не работи, из­глежда с пет години по-възра­стен. Според социолозите ня­кои професии помагат да се запази младостта-диригент, философ, художник, свеще­ник.

Постарайте се да имате партньор в живота

Любовта и нежността са най-добрите средства срещу остаряване. Редовният секс -два пъти седмично, помага на човека да изглежда с 14 годи­ни по-млад. По време на поло­вия акт в организма се изра­ботва хормонът ендорфин, на­речен хормонът на щастието. Той укрепва нервната систе­ма

Имайте по всички въпроси собствена гледна точка

Човекът, който живее осъзнато, рядко изпада в депресия в сравнение с оня, който пасивно плува по течението.

Движете се

Дори само 8 минути спорт всеки ден удължават живота. По време на движението се отделя хормонът на растежа, който сил­но намалява след 30-те години.

Спете в студена стая

—17-18 градуса

Доказано е, че при тази тем­пература човек по-дълго остава млад, защото поддържа нормал­на скорост на обмяната на веще­ствата.

От време на време се поглезвайте

Позволявайте си от „забра­нените" лакомства или си купете отдавна харесвана дреха, без да мислите за икономии.

Не е задължително винаги да потискате гнева в себе си

Оня, който вини само себе си, вместо да разкаже какво го огорчава или дори да поспори и да обмени мисли с околни­те, е по-уязвим на заболява­ния, най-вече на злокачестве­ни образувания. 64% от раковоболните потискат гнева в себе си.

Тренирайте главния мозък

Решавайте кръстослови­ци, играйте колективни игри, които изискват мисловна дей­ност, учете чужди езици. Смя­тайте на ум. Като карате мозъ­ка да работи, забавяте проце­са на възрастовата дегенера­ция на умствените способно­сти, едновременно с това се активизира работата на сърцето, кръвообращението и обмяната на веществата.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст