Начална страница | Здраве | НАДХИТРЕТЕ ГРИПА И НАСТИНКАТА

НАДХИТРЕТЕ ГРИПА И НАСТИНКАТА

image

Няма как да не ви се е случвало - една най-обикновена настинка…

или дори грип без усложнения карат организма да се чувства изтощен седмици наред. А лошото е, че животът не спира, докато си стоите вкъщи и пиете чай или ядете пилешка супа. Домашната работа, поръчките и служебните ангажименти се трупат - после ще се налага да наваксвате. Ето как да избегнете всичко това.

1. Дръжте ръцете си настрана от всяка повърхност, върху която може да има микроби. А и далеч от лицето си. Директният контакт с болен (като докосване или целувка най-честият начин, по който се предават вирусите. 80% от настинките и заразявания-та с грип се разпространяват именно чрез директен контакт.

2. Правилната хигиена на ръцете е особено важна през сезона на настинките и грипа. Но според изследване само 77% от хората мият ръцете си, след като са ползвали тоалетна. А чистотата на ръцете е най-важният превантивен метод за намаляване на риска от вирусно заболяване.

3. Стресът не само се отразява негативно на психиката, но засяга и физическото здраве, защото повишава нивото на т.нар. хормон на стреса (кортизол) и по този начин отслабва имунната система. И в добавка към това хората под стрес са склонни да правят лош избор по отношение на храната, физическите упражнения и съня. Това допълнително отслабва имуннатасистема.

4. До 8 чаши вода трябва да са част от всекидневното ни задължение към собственото ни здраве. Най-вече през сезона на грипа и настинките. Водата е необходима на всяка клетка в тялото, включително за прочистването му от токсини и микроби. Топлият чай също е не само успокояващ в студените зимни месеци, но помага и за отпушване на носа, особено ако е с аромат на мента.

5. Не е сега времето да рискувате здравето си с тежки изобилни ястия или пък с ограничаващи диети. Пълноценното и редовно хранене влияе върху имунната система и е едно от условията тя да бъде здрава и силна.

6. Един от най-важните за имунната система, а съответно и за предпазване от настинка и грип минерали, е цинкът. Той е необходим за произвеждането и активацията на Т-клетките - вид бели кръвни клетки, които са пряко отговорни за справянето с инфекциите.

7. Дните стаяват все по-къси и се здрачава по-рано, но това не намалява нуждата от сън. Именно през сезона на настинките и грипа наспиването (т.е. 7-8 часа на нощ) е особено важно.

Ако ви липсва сън, сте по-податливи на разболяване.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст