Начална страница | Здраве | СТОПЕТЕ ХОЛЕСТЕРОЛА БЕЗ ГЛАД

СТОПЕТЕ ХОЛЕСТЕРОЛА БЕЗ ГЛАД

image

Холестеролът може да се намали с промяна на хранителния режим и начина на живот…

Само това ще намали риска от сърдечни заболявания. Лекарствата за понижаване нивата на холестерола не са достатъчни. Нужно е да промените хранителния режим, да се движите повече. Следващите съвети ще ви помогнат да държите нивата на холестерола си в равновесие.

Контрол на размера

Много хора ядат порции до два пъти по-големи от препоръчителното. Това почти винаги води до повишаване на теглото и на холестерола. Лесен начин да контролирате размера на порцията си е, като използвате ръката си. Количеството риба или месо трябва да е приблизително колкото дланта ви. Свежите плодове - колкото размера на юмрука. А една порция сготвени зеленчуци, ориз или макарони трябва да съвпада с размера на ръката ви, ако я сгънете във формата на чашка.

Ползи за сърцето

Напълнете чинията си с плодове и зеленчуци - поне няколко пъти на ден, за да понижите „лошия“ холестерол. Антиоксидантите в тези храни ще помогнат-за това. А и когато ядем повече плодове и зеленчуци, консумираме по-малко мазнини. При всяко положение ще си помогнете за понижаването на кръвното налягане и за поддържането на здравословно тегло.

Морски изкушения

Режимът на хранене, полезен за сърцето, трябва да включва рибни ястия два пъти седмично. Те съдействат за понижаването на холестерола, забавяйки отлагането на плака по стените на артериите.

Пълнозърнеста закуска

Купичка овесена каша или пълнозърнестият хляб са добър избор за старта на деня. фибрите и въглехидратите, които се съдържат в тях, помагат да се заситите за по-дълго време и така ще бъдете по-малко изкушени да преядете на обяд.

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст