Начална страница | Здраве | ДА СЕ СПРАВИМ С ПОДУТИЯ КОРЕМ

ДА СЕ СПРАВИМ С ПОДУТИЯ КОРЕМ

image

Не можеше да си вдигнете ципа на панталона,…

усещате дискомфорт. Сутрин, когато се събудите, се чувствате нормално, но около обяд сякаш сте глътнали футболна топна.

Ето какви са причините за това неприятно състояние и начините да се справите с него.

Действието на хормоните

Нивото на прогестерона се повишава след овулация, тъй като тялото ви задържа вода, за да се подготви за вероятна бременност. Затова от 5 до 15 дни преди периодът ви да започне, коремът се подува, а гърдите се напрягат. Много жени се оплакват, че панталоните ги стягат. Всъщност възможно е да качите между 2 и 3 кг. Щом цикълът ви започне, подуването бързо изчезва.

За да се преборите с това неразположение преди мензис, добре е да правите редовно упражнения, за да изхвърляте излишната течност и да се предпазите от нередовен стомах. Пийте много вода и следете калориите и въглехидратите, които поемате. Посъветвайте се и с гинеколога си. За да се почувствате по-комфортно, ще ви помогнат 1,2 мг калций и 200-400 мг магнезий на ден.

Отмъщението на броколите

Броколи, карфиол, боб, лук, зеле - все полезни зеленчуци, натъпкани с ценни хранителни вещества. Те обаче невинаги се усвояват добре от организма, обясняват гастроентеролозите. Това причинява отделяне на газове, които предизвикват подуване и неприятни симптоми. Вместо да се ограничавате или да се лишавате от тези здравословни храни, опитайте да промените начина, по който ги приготвяте, както и комбинацията им с другите храни. Сварете ги на пара или ги задушете за минути на висока температура. Когато присъстват в менюто ви, може да облекчите храносмилането си с различни полиензимни препарати и добавки, които ще ви препоръча личният лекар.

Пазете се от преяждане

Висококалоричните храни, опустошаването на различни видове ястия или простоизяждането на доста голямо количество храна могат да затруднят усвояването й и да причинят подуване, тежест, газове, киселини, гадене и диария. Обикновено симптомите изчезват след 2 до 12 часа, но ако сте преяли, за да ускорите процеса, се раздвижете и излезте на разходка. За да си спестите проблемите, ограничете мазните храни, яжте редовно, хапвайте по малко, но по-често, вместо рядко и по много.

Непоносимост към лактозата

Над 15% от хората получават газове, диария или издут корем след консумация на мляко и млечни продукти. Проблемът е познат като непоносимост към лактозата. Тези, които страдат от него, не произвеждат достатъчно от ензима, нужен за разграждането й. За да проверите дали страдате от това, спрете млечните продукти за една седмица. След това започнете пак да ги консумирате и проследете симптомите. Дори и да имате тази непоносимост към лактозата, можете да консумирате млечни изделия, но в малки количества. И пийте млякото заедно с храната.

Лошо храносмилане

Газовете се причиняват и от ферментацията на въглехидратите в тънките черва. Това може да е признак за неправилна чревна флора и сигнал за приемане на пробиотични хранителни добавки.

Те могат да са резултат и от лошо храносмилане и нарушен баланс на ензимната активност на стомаха. При преяждане в стомаха и червата остава необработена част от храната, която започва да се разлага и да отделя газове.

Копърът помага за облекчаване на газовете, спазмите и трудното храносмилане. Може да се приема като чай или да се дъвчат семената му. Чаят от риган също спира газообразуването и има затягащо действие.

Захарта и газираните напитки

Сорбитолът е трудна за усвояване захар, която се съдържа в ябълките, крушите, кайсиите и сливите. Използва се и като изкуствен подсладител. Ако някой плод ви дразни, пробвайте да го запечете или сварите. Ако и това не помогне, включвайте го по-рядко в менюто си.

Мехурчетата в содата и газираните напитки също предизвикват подуване. Затова или се откажете от тях и ги заменете с натурални сокове, или най-добре с минерална вода.

Силата на ръцете

Има лесен и ефикасен начин да се справите с неразположение или болка в корема. Легнете и поставете ръцете си с опънати пръсти върху корема, така че да се допират палците и показалците, като образуват триъгълник. Пъпът ви трябва да остане приблизително в средата му. Задръжте така поне 5 минути. Бързо ще почувствате облекчение.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст