Начална страница | Здраве | ЯДКИТЕ СА СКЛАД ЗА ЕНЕРГИЯ

ЯДКИТЕ СА СКЛАД ЗА ЕНЕРГИЯ

image

Зимата е сезон, в който повече от друг път посягаме към ядките…

- било за да задоволим организма си от нужните хранителни вещества, било за за-нимавка пред телевизора например. Те са вкусни и полезни за организма, но внимавайте с калориите. Защото в 100 г ядки се съдържат около 600 калории или цели 1800-2000 калории - количество, което е повече от средното необходимо за човека в дневното му меню. Следователно не бива да се консумират повече от 30 г на ден. Или за по-точна представа, в 10 г ядки се съдържат калории в количества:

1. Фъстъци: 60 калории, 5 г липиди. Те са с богато съдържание на фибри, регулиращи дейността на стомаха и червата.

Но в някои случаи могат да предизвикат алергия.

2. Шам фъстък: съдържат 64 калории, 5 г липиди. А също така голямо количество магнезий - 0,7 мг, фосфор – 55 мг, калий, 95 мг и са ценен източник на енергия.

3. Лешници: 66 калории и 6 г липиди, 75% от липидите с амононенаситени мастни киселини, които понижават нивото на "лошия" холестерол в кръвта.

4. Кашу: 60 калории, 4,8 липиди. Имат рекордно съдържание на магнезий - 25,2 мг, отлично средство срещу стреса.

Или количеството му се равнява на.това в блокче шоколад.

5. Бадеми: 62 калории и високо съдържание на калций -0,25 мг, желязо - 0,45, калий -80 мг, магнезий - 20 мг, както и витамин Е. Липидите са 5,3 г и са съставени от 68% мононе-наситени мастни киселини в това число олеинова киселина, близка до зехтина, и е много полезна за сърдечносъдовата система.

Овесени ядки за спокоен сън

Те са с такова съдържание на минерални соли, витамини и олигеолементи, като кобалт и цинк, че са истински достойни природни средства, допринасящи за възстановяване на равновесието в нервната система и за стимулиране на спокойния и здрав сън. Оказват благоприятно въздействие при свръхумствено и физическо натоварване, за преодоляване на нервното напрежение, предизвикано от пренатоварване и от стрес. Приготвени в различни форми, те могат да се консумират с нискокапорично прясно и кисело мляко или в състава на диетични кремове. Овесените ядки спомагат за регулиране на телесното тегло по време на диета.

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст