Начална страница | Здраве | ПО 75 ГРАМА РИБА ДНЕВНО ПОДДЪРЖАТ УМ КАТО БРЪСНАЧ

ПО 75 ГРАМА РИБА ДНЕВНО ПОДДЪРЖАТ УМ КАТО БРЪСНАЧ

image

Повечето българи може цяла година да не хапнат риба,…

но на Никулден ще уважат традицията и ще сложат на трапезата вкусна рибена гозба. Жалко, че е толкова нарядко, защото това е всепризната изключително полезна храна. Наскоро излезе ново изследване, което показва по категоричен начин, че консумацията на риба подобрява познавателната дейност на мозъка. В "American Journal of Clinical Nutrition" бе публикувано проучване сред 2000 възрастни хора (над 70 г.) от Норвегия и Холандия -страни, където рибата е традиционна храна. Резултатите сочат, че за добра памет трябва да се изяждат редовно по 10 г риба всеки ден, и то дълги години наред. А искате ли да имате ум-бръснач, ще са ви нужни по 75 г на ден - според изследването това количество поддържа високо ниво на логическото мислене.

Големите концентрации в по-тлъстите риби, като сьомга и скумрия, на ненаситени омега-3 мастни киселини имат ключово положително въздействие върху умственото здраве. Естествените мастни киселини са потребни за нормалния растеж и развитие на човешките клетки. Рибеният белтък влияе на мозъчните клетки, като своего рода подхранва мозъка и активира неговата дейност.

Множество изследвания са доказали защитния ефект на рибата (пак заради същите омега-3!) върху сърдечно-съдовата система. Ескимосите, които ядат предимно риба, далеч по-рядко страдат от инфарктии инсулти. Редовната консумация на риба се сочи като един от факторите за дълголетието на японците.

Рибата е богата и на минерални вещества. Тя е добър източник особено на калций и фосфор, а също и на различни витамини - А, от групата В, Д, Е. Морските риби съдържат и йод.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст