Начална страница | Здраве | ИДЕАЛНОТО СЛЕДПРАЗНИЧНО МЕНЮ

ИДЕАЛНОТО СЛЕДПРАЗНИЧНО МЕНЮ

image

Планирайте храненето отрано, за да избегнете преяждането…

Честото сядане на празнични софри, както повелява декември, е предвидима причина за натрупването на излишни килограми. Какво да правите?

Първо, не се укорявайте, ако сте хапнали повечко. Не е нужно да си разваляте празничното настроение, а и това на близките ви, на които предлагате недоволната си физиономия. Ако се отпуснете днес, планирайте разтоварващ ден утре. Ако сте преяждали в продължение на една седмица, планирайте Г следпразнична разтоварваща една седмица. Така натрупаните бързо килограми ще бъдат стопени също толкова бързо.

Второ, храната не обича да се отнасяте небрежно към нея. Минимум 20 мин на ден трябва да отделяте за всяко хранене - за закуската, за обяда, за вечерята и за междинните похапвания. И планирайте храненията предварително.

ИДЕАЛНОТО СЛЕДПРАЗНИЧНО МЕНЮ

1. ЗАКУСКА

Чаша овесени ядки, накиснати за 30 мин в кисело мляко. По желание можете да добавите в кашата и парченца от по-кисела ябълка.

Чаша чайили кафе. Забравете за пакетираните чайове и за разтворимото кафе. Въобще обаче не е задължително съвсем да се лишите от сладкото: за удовлетворяване на физиологичните потребности на организма от захар 1 ч. л. е напълно достатъчна. Но по-добре подсладете чая или кафето с 2 ч. л. мед. Друг източник за утоляване на глада за сладко е малко парченце (10 г) черен шоколад на ден!

2. ОБЯД

Месо и салата - това са двете съставки на правилния обяд. За предпочитане е месото да е пилешко (най-добре бяло) или от риба (най-добре печена на скара). Не овкусявайте салатата с нищо друго освен с 1 с. л. зехтин и малко лимонов сок.

З. СЛЕДОБЕДНА ЗАКУСКА

2 печени ябълки. Освен че са по-вкусни, за разлика от суровите не водят да онова престъргване в стомаха. Тоест не предизвикват остри пристъпи на глад.

4. ВЕЧЕРЯ

За вечеря също можете да си приготвите зеленчукова салата плюс парче варено бяло пилешко месо. 3 часа преди сън можете да си позволите единствено 1 ч. ч. нискомаслено кисело мляко.

Този принцип на хранене можете да следвате не само в дните след масирано празнично преяждане. Използвайте го като средство за борба е излишните килограми - седмица на умереност, която ще ви помогне да влезете отново във форма.

Идеалният сандвич за обяд

Сандвичите могат и да бъдат полезни, ако са направени от пълнозърнест хляб, сварено бяло пилешко месо, листа от зелена салата и парченца домат.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст