Начална страница | Красота | НЕ НАПЪЛНЯВАЙТЕ ПРЕЗ ЗИМАТА!

НЕ НАПЪЛНЯВАЙТЕ ПРЕЗ ЗИМАТА!

image

Лесни хитринки ще ни помогнат...

През зимата искаме да се постоплим с вкусно ястие и нещо топличко, вместо да излезем на чист въздух и да направим разходка или да потичаме. Сметката е отчайваща - за първото тримесечие на зимата, ако не се движим достатъчно, ще трупнем най-малко килограм отгоре. А никак не е трудно да запазим теглото си, свежия тонус и доброто настроение, без някакви драстични мерки. Ето как.

БЪДЕТЕ СВЕЖИ, БЕЗ ДА ИЗМРЪЗВАТЕ НАВЪН

Студеното време ни лишава от любими спортове навън. Как тогава да изгаряме повече калории? Можете да спортувате и вкъщи.

• Петнайсет минути танци или десет минути скокове на въже изгарят 115 калории.

• Вдигането на гирички или на бутилки с вода за половин час изгарят 104 калории.

• Полирайте пода за 30 минути, като при тези енергични движения ще изгорите 120 калории.

• Направете с бързо ходене 25-минутна обиколка на търговския център, за да изгорите 110 калории.

ЗАПАЗЕТЕ НАВИЦИТЕ ОТ ЛЯТОТО

Навличаме дебели дрехи, хапваме повечко и се заседяваме у дома. Не го правете! Сложете спирачка на тези вредни навици и спазвайте нормите на поведение все едно времето е топло.

• Яжте повече плодове и зеленчуци

През зимата сменете летните продукти със сезонни - киви, мандарини, портокали, грепфрути, ябълки, зеле... Не пренебрегвайте замразените зеленчуци, а в големите магазини можете да купите голям асортимент от топлолюбивите плодове и зеленчуци.

• Не се отказвайте от разходките

През зимата също можете да си позволите повече движение, но задължително си сложете шапка, шал и ръкавици. Бързото ходене стопява калориите и ви прави по-свежи.

• Носете и вталени дрехи

През зимата е нормално да предпочитаме широки и дебели дрехи. За да запазите стройната си форма, вадете от време на време от гардероба вталените блузки и ги носете - това ще ви кара да не се отпускате.

ЯЖТЕ НЕМАЗНИ ХРАНИ, БЕЗ ДРАСТИЧНИ ЛИШЕНИЯ

Мазнините са набедени като основен враг на красивата фигура, но всъщност ние не можем без тях. Не всички мазнини обаче са вредни. Консумирането на значими количества наситени мазнини довежда до сърдечносъдови заболявания, докато ненаситените мазнини са полезни за нашия организъм. Какво ни е необходимо да знаем, за да постигнем баланса?

• Използвайте добри съдове

Използвайте тигани, тенджери и фурни, които не изискват употребата на много олио и на друга мазнина.

• Въведете контрол

Когато готвите в домашни условия, знаете и контролирате какво количество мазнина сте употребили. Не е толкова просто, когато купувате готови ястия и продукти, поради липса на време сами да приготвяте яденето. Статистиката сочи, че купените навън храни съдържат по-голямо количество наситени мазнини от тези, сготвени у дома. Внимателно гледайте етикета, защото за да се постигне по-добър вкус на храната, накрая се добавят, и то в значителни количества захар, сол и мазнини.

• Бъдете рационални

Можете да готвите пилето и рибата с повечко бульон, който после да употребите при приготвянето на лек сос или гарнитура. Така ще икономисате овкусители и храненето ви ще е по-здравословно.

• Печете месото на скара

Прясното месо и риба е най-добре да изпечете на скара или на грил, защото този начин на термична обработка не изисква употребата на мазнини, за разлика от останалите видове готвене.

• Тесто с по-малко калории

Обичате да похапвате тестени изделия. Не ги спирайте, но при направата на хляб, вместо да разтапяте масло, използвайте зехтин и балсамов оцет.

• Използвайте откритите скари

Кюфтетата, пържолите, шишчетата ще бъдат по-полезни, ако ги приготвите на открита скара, вместо да ги пържите в олио. Така мазнината ще се стича, без да се просмуква в месото, а впоследствие можете да я използвате за нап-рава на друго ястие или на гарнитурата.

• Овкусявайте с по-леки подправки

Когато правите салати, за да са по-вкусни понякога слагате доста подправки и олио.

За предпочитане е да ограничите майонезата и да заместите олиото със зехтин, а накрая да капнете малко балсамов оцет.

 

 

 

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст