Начална страница | Красота | ПРИПОМНЯМЕ ПЕЩЕРНАТА ДИЕТА

ПРИПОМНЯМЕ ПЕЩЕРНАТА ДИЕТА

image

Преди няколко години доктор Оз Гарсия получи почетното звание "Най-добър диетолог на Ню Йорк"…

Същността на препоръ­ките му може да се побере в ед­но изречение: "Излишните ки­лограми идват, когато не "улу­чим" храната си на генетично ниво. Някога нашите доисторически предци не са имали та­кива грижи, защото са се храни­ли само с натурални продукти: плодове, корени, дивеч. Те не са познавали хляба и макароните, не са се тровили със захар. А "спринтовете" им по време на лов не могат да се сравнят с натоварването в нито един фитнес център!

Злото дошло по-късно - кога­то човекът изобретил колело­то и започнал да отглежда пшеница и захарно цвекло. Оси­гуряването на храна ставало по-лесно и хомо сапиенс вече ядял повече и, за съжаление, не каквото трябва. За тези 10 хил. години не се променил само човешкият геном - организмът така и не се научил да се справя с огромните порции въглехид­рати и от мускулестия ни пра­исторически предшественик не останала и следа. В храната му така наречените прости захари заели мястото на голяма част от качествените белтъци, уве­личили се инсулинът и кортизонът - ферментите, които от­говарят за натрупването на мазнините.

Системата за хранене на д-р Гарсия се нарича пещерна дие­та. В нея той препоръчва повече:

ЦЕЛУЛОЗА

А това означава: домати, моркови, краставици, патла­джан, грах, зелена салата. Вся­ка порция намалява риска не са­мо от затлъстяване, но и от сърдечни заболявания.

АНТИОКСИДАНТИ

Не забравяйте плодовете, особено ягодите, малините и боровинките. А понеже ябълки­те подобряват кръвообращението, те пречат на Излиш­ните мазнини да се трупат по талията и бедрата.

РИБА, МАСЛИНОВО МАСЛО

Те съдържат мастни ки­селини Омега-3 - полезна алтернатива на нетлъсто-то месо и кравето масло. Помагат и при депресия, възстановяват силите след физическо натоварва­не, подпомагат ефективно­то изгаряне на мазнините.

НЕТЛЪСТО МЕСО

Мамонти няма как да си осигурим, въпреки че месо­то им съдържало много белтъчини. А това, което си купуваме от супермарке­тите, е затлачено с биодо-бавки от храната, с която тъпчат животните. (Най-бе­зопасна е домашната кокошка, но място за нея по балконите ни няма...) Допълнителен из­точник на белтък са яйцата и обезмаслената извара.

ЕДРОЗЪРНЕСТИ ПРОДУКТИ

Съвременните производите­ли на брашно "изчистват" от зърната влакната, минерали­те, витамините. А хлябът съ­държа много глутен (растите­лен белтък), който не може да се усвоява и също предизвиква затлъстяване. Използвайте повече кафяв ориз, едрозърнест хляб и макарони от твърди сор­тове пшеница.

ЗАБРАНИТЕ

Ограничете простите въглехидрати! Ако са повече, те затрудняват работата на задстомашната жлеза. Понякога тя реагира на един бонбон така, сякаш сте изя­ли цяла торта - инсулинът понижава нивото на захарта в кръвта, а това принуждава ор­ганизма да трупа мазнини.

■ Пийте по-малко кафе! Както е извест­но, кофеинът повиша­ва кръвното налягане, което при излишни ки­лограми без друго е над нивото. Освен това предизвиква безсъние, а соматотропин -хормонът, който е не­обходим за изгарянето на мазнините - се изра­ботва по време на сън.

Експресната система на д-р Гарсия

Трябва да спазвате препоръ­ките му 14 дни, а това означа­ва да се избавите от 3-4 излиш­ни килограма и да подобрите състоянието на кожата и ко­сата си. Ограничете солта и пийте не по-малко от литър и половина вода дневно.

Сутрин на гладно - чаша топла вода.

Закуска - омлет от 2-3 яйца, зеленчуци и лъжичка маслинено масло, плюс един плод.

Втора закуска - плодове.

Преди ядене - половин чаша вода, 20 мин. преди храна.

Обяд - варена или задушена риба, голяма порция зелена са­лата и една лъжичка маслинено масло с изцеден цял лимон.

Накрая - чаша вода. Преди вечеря - чаша вода.

Вечеря - пиле (печено или за­душено), 15 г аспержи, подпра­вени с лъжичка маслинено мас­ло.

Преди сън - плодова салата.

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст