Начална страница | Красота | ДИЕТА - С ДИНЯ СЕ ОТСЛАБВА ЛЕСНО

ДИЕТА - С ДИНЯ СЕ ОТСЛАБВА ЛЕСНО

image

Много жени мечтаят да отслабнат…,

но без изтощителни диети и трудни упражнения. Ако сте от тях, динената диета е идеална за вас. Хранителната стойност на динята е висока, тя е един от малкото плодове, богати на толкова много ликопен - червения пигмент, които и придава характер­ния приятен вид. Фактът, че съдържа този мощен антиоксидант и много малко калории, прави динята перфектния диетичен продукт.

В добавка в нея са установени калций, калий, минерални соли на желязото и фосфора, Витамини С, A, В6 и В1, В2, РР; пектин, каротин, целулоза, както и лесно усвоима захар -гликоза, фруктоза, захароза. Динята освен това е лидер сред растенията по съдържание на фолиева киселина, която стимулира кръвотворенето и активно участва в процесите на нер­вната регулация на организма. Динята е толкова приятна за ядене, че всеки от нас може лесно да добие навик да похапва от нея всеки ден. Въпреки това обаче и с диня не бива да се преяжда.

Като начало може да заместите Вече­рята с резен диня (само 46 калории!). Следващата крачка е да преминете на 2 динени дни в седмицата. Но тъй като сезонът на дините не е безкраен, си оставете време и за една по-сериозна 4 - 5-дневна диета.

Пет пъти на ден изяждайте по един стабилен резен, като общо за деня ви се събират 2 - 2,5 кг диня, като в този грамаж не Влизат корите. Отделно изпивайте по 1 чаша пресен динен сок 3 - 5 пъти дневно. И това е всичко. Освен това може да пиете гореща Вода. Някои диетолози твърдят, че наред с екзотични плодове като ананаса, грейпфрута и папаята, динята съдържа т.нар, негативни калории, които карат организма да хаби повече калории за храносмилане, отколкото самите те съдържат. Все пак това не е доказано научно. Динята подпомага дейността на отделителната систе­ма, в частност бъбреците и черния дроб, и благодарение на това извежда от организма шлаки, токсини и нежела­ни соли, влияе благоприятно Върху кръвообращението. Ако тези органи функционират добре, кожата ви също ще бъде здрава.

Доказано е, че диетата, богата на плодове и зеленчуци, може да ограничи риска от сърдечни болести, препоръчва се при проблеми с жлъчката, атеросклероза, подагра, артрит. Другото голямо предимство специално на диня­та е, че съдържа много вода и никакви мазнини! Въпреки че е по-вкусна студена, динята е по-добре да се държи извън хладилника, а 1 час преди консумация да се пусне в кофа студена вода. Така ще се запазят някои от ценните й свойства. По същата причина купувайте по-малки, но зрели дини.

Най-полезни са и августовските дини, които за разлика от ранните юлски и особено юнските, са узрели естествено, а не са форсирани с нитрати. Освен това, за да избегнете характерните за летния сезон стомашно-чревни инфекции, избирайте цели дини и ги измивайте добре с вода и сапун преди да ги разрежете. Противопоказанията на динената диета са мини­мални, но Все пак се чуйте с личния си лекар или се консултирайте с диетолог, ако сте с по-сериозно заболяване (например трудно уриниране, след операционни сраствания и др.) или трудно понася­те монодиети.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст