Начална страница | Красота | НАЙ-ЛЕСНИТЕ НАЧИНИ ДА ГОРИМ КАЛОРИИ

НАЙ-ЛЕСНИТЕ НАЧИНИ ДА ГОРИМ КАЛОРИИ

image

Колко често оправдаваме не­достатъчното движение с недо­стига на време...

А в повечето слу­чаи не това е причината да не се движим достатъчно, т.е. да не из­гаряме достатъчно калории и да трупаме килограми.

Дори да приемем, че всекидне­вието на днешния човек наисти­на е много напрегнато, стига да има желание, винаги могат да бъдат отделени по няколко мину­ти 3-4 пъти дневно.

По-долу от нас ще получите няколко съвета за лесните (и бързи!) начини да изгаряте пове­че калории:

1. След събуждане отделете 10-ина минути за раз­движване. Не е нужно да правите цял набор от упражнения - изберете 3-4, но ги правете без прекъсване в продължение на 10 минути. Нека бъдат за различни групи. На следващия ден направете други три и т.н.

2. Ако трябва да отидете някъде наблизо, поне веднъж на ден го направе­те пеша. Първият ден ще ви отне­ме 15 минути, вторият - по-мал­ко и така всеки ден.

3. Използвайте стълбите. В работата или у дома - забравете асансьора и се качвайте по стълбите. Колкото повече пъти толкова по-добре.

4. Дори седнали можете да се раздвижвате. Т.нар. изометрични упражнения не изискват кой знае какво дви­жение, а помагат да се заздрави една или друга група мускули. Например, седейки пред ком­пютъра, стягайте и разпускайте коремните мускули в продълже­ние на 30-тина секунди. После направете същото с мускулите на краката. Специалистите пре­поръч­ват вся­ка му­скулна група да бъде нато­варва-на по този начин поне 3 пъти дневно.

5. Купете си педометър. Това малко устройство, измерващо броя крачки, е едновременно полезно и забав­но. Опитайте се всеки ден да до­бавите още малко към цифрата, която то отчита.

6. Ако вечерта сте уморени и ви се иска просто да по­седнете пред телевизора, пробвайте следната техника: от време на време, за по 4-5 минути пробвайте да правите упражнения (дори без да ставате). Няколко коремни преси, няколко сгъвания в кръста и докосване на пръстите " на краката. Контролирайте дишането, защото по този начин периодичните почивки и натоварвания ще успокоят работата на сърцето и белите дробове. Опитайте . се постепенно да увеличавате натоварването през няколкото минути упражнения. След това ще имате поне половин час да починете. Вместо да отдъхвате между упражненията, ще се раздвижвате между почивките.

7. Изберете си по едно упражнение за всеки ден от седмицата и го правете в продължение на 7-10 минути. Това е идеално решение, дори за тези, които твърдят, че нямат никакво свободно време.

8. Ако искате да е още по-просто - избирайте най-дългия път от едно място до друго. Дори да става дума за това да отидете от една стая до друга.

9. Вземайте  стъпалата през едно. Полезно е как­то за краката и бедрата, така и за дишането.

10. Каквото и от горните да изберете, правете го с още някой. Доказано е, че по такъв начин човек става по-отговорен и мотивиран. В крайна сметка: целта не е да станете професионални спортисти, а да изгорите няколко калории повече. Разбира се, че става дума за вас самите и вашето здраве - значи изисква известни усилия, но пък те се отплащат.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст