Начална страница | Красота | ДИЕТА - ЯЖТЕ НА КОРЕМ ЗА ПЛОСЪК КОРЕМ

ДИЕТА - ЯЖТЕ НА КОРЕМ ЗА ПЛОСЪК КОРЕМ

image

Това е основният принцип в програмата за рационално хранене на французина…

- фармаколог Мишел Монтиняк. Той съветва да забравим за рафинираните продукти и да не смесваме въглехидрати с белтъчини.

Основното правило е съвсем просто, но и стряскащо: не трябва да се ограничаваш в количеството на храната, само трябва да забравиш за някои продукти и храни.

Не трябва да започваме поредната диета, а да изменим навиците си на хранене. Излишните килограми, недоволството от собствената фигура, лошото самочувствие - от това страда съвременния човек.

Но излишното тегло за повечето хора е преди всичко естетически проблем. Рядко ще срещнеш жена, която през живота си да не е опитала поне една чудодейна диета. Но всички те имат един съществен недостатък. За да постигнеш желаното тегло и да го задържиш, трябва да си на диета цял живот. Щом се върнеш към обичайното си меню, теглото ти нараства и се удвоява в сравнение с предишното. Монтиняк предположил, че най-често затлъстяването е свързано с разстройство на подстомашната жлеза, която изхвърля в кръвта излишния инсулин и подпомага преработката на въглехидратите в мазнини. Увеличаването на масата на теглото става тогава, когато подстомашната жлеза, под влиянието на различни фактори (в това число и неправилното хранене) се износва, а нейната основна функция се нарушава. Методът на Монтиняк е насочен към възстановяване на нейните функции:

1. Изключете от менюто си въглехидратите, предизвикващи повишено производство на инсулин, така наречените "лоши въглехидрати". Това е бялата захар в чист вид или в съчетание с други продукти, сладкишите, бонбоните, мармаладите.

Не яжте и никакви промишлено преработени продукти, особено бял хляб и бял ориз; не употребявайте спиртни напитки; картофи и царевица.

За предпочитане е употребата на "добри въглехидрати". За разлика от другите те се усвояват частично от организма и затова не предизвикват повишаване на захарта в кръвта. Към тях спадат пълнозърнестите брашна и някои продукти, съдържащи нишесте, като боб и леща, а също така и повечето плодове и зеленчуци, в които има много фибри и малко гликоза.

2. Придържайте се към принципите на разделното хранене. Никога не смесвайте "лоши въглехидрати" с липиди (месо, яйца, растителни масла) в един прием на храна.

Ето основните правила за периода на балансиране на теглото и нормализиране на функциите на подстомашната жлеза:

Започнете закуската си с плодове - те се усвояват прекрасно на гладен стомах, преработват се за 15 минути и стимулират работата на стомаха. Трябва винаги да ги ядете на гладен стомах.

Напълно изключете захарта от храната си. Трябва да я избягвате във всякакъв вид, а хранителната промишленост я прибавя навсякъде и във всичко: в млечно-киселите продукти, в хляба и сладкишите, в соковете и консервите, в колбасите и т.н. Позволена е употребата на захарозаместители.

Докато не постигнете желаното тегло, избягвайте всички продукти, съдържащи както въглехидрати, така и мазнини (липиди) - шоколад, авокадо, печива, ядки, пържени картофи, пълномаслени млечни продукти. Опасни са колбасите и сосовете, защото в тях често се съдържа нишесте и брашно.

Яжте само пълнозърнест и черен хляб и само на закуска, купувайте пълнозърнести макаронени изделия.

Забравете за картофите, особено за пържените. Откажете се от белия ориз и яжте само кафяв.

Въведете в диетата си бобови, основно за вечеря - например грах, леща, боб.

Временно се откажете от всякакъв алкохол. Не пийте и силно кафе, а най-добре - безкофеиново. По време на хранене употребявайте по-малко течности, за да не се разрежда стомашният сок. Не пийте и непосредствено преди хранене. Приготвяйте си сами плодови сокове.

Никога не пропускайте хранене. Яжте три пъти на ден или по-често, но по едно и също време. Не допускайте да се появява чувството за глад.

След богатия въглехидратен обяд изчакайте най-малко три часа, преди да ядете богата на мазнини храна. След обяд с много мазнини отново изчакайте три часа, преди да ядете въглехидратна храна. Организмът бързо се настройва на такъв тричасов режим.

Яжте повече диетични фибри:салати,бобови,пресни зеленчуци, плодове.

Тези принципи се спазват стриктно само в периода на отслабване. Когато достигнете желаното тегло, може да допускате редица изключения. Но не си струва да се връщате към старите си навици. Основната задача на метода е да постигнете стабилно тегло за цял живот. Храненето наистина е навик и ще дойде време, когато ще избирате и съчетавате продуктите автоматично.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст