Начална страница | Красота | НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ЗАБЛУДИ ЗА ФИТНЕСА

НАЙ-ГОЛЕМИТЕ ЗАБЛУДИ ЗА ФИТНЕСА

image

Всички знаем, че спортът укрепва духа и тялото,…

но често добрите ни намерения започват и свършват с фразата: от утре тръгвам на фитнес. Преди да започнем да спортуваме обаче, трябва много добре да знаем как и колко.

Джогингът уврежда ставите

Това не е вярно, при положение че се спазват някои прости правила. Онези, които страдат от свръхтегло, не са тренирали дълго време или никога не са се занимавали със спорт, трябва да започнат с бързо ходене, за да могат ставите им постепенно да се приспособят към натоварването. Едва след това трябва да преминат към бягането. Наистина натоварването на някои стави при джогинга е 2-3 пъти по:голямо от тежестта на тялото, но той подобрява тяхното функциониране и ако се прави редовно, предпазва от артроза.

От тренировките само веднъж седмично няма полза

Дори с час или час и половина спорт седмично начинаещите могат да подобрят своите постижения. Започва се с упражнения за сърцето и кръвообращението, следват упражнения за изграждане на мускули и за координация и се завършва с разтягане. Ако изпълняваме целия комплекс, ще бъдем във форма дори ако го правим веднъж седмично.

Спортуването е ефективно само ако се облеем в пот

Потенето не е признак за правилно или неправилно изпълнение на упражненията. Дали се потим много, или по-малко, зависи от генетичното ни предразположение и от вида на тренировката. Ако извършваме интензивни силови упражнения в студена зала, може изобщо да не се изпотим.

Разтягането е безсмислено

За да се избегнат някои нежелателни последици за сърдечносъдовата система и мускулите, е необходимо те да бъдат подготвени за предстоящата тренировка, т. е. да бъдат разтегнати. Така те се снабдяват многопо-добре с кръв, стават по-гъвкави и се възстановяват по-бързо. Стречингът е за препоръчване и за отпускане на мускулите след приключване на спортните занимания.

От силовите тренировки жените стават мускулести

Не се притеснявайте! Няма опасност дамите да придобият фигури на културисти от силовите упражнения. Нарастването на мускулите е обусловено от мъжкия хормон тестостерон, който жените произвеждат в малки количества. Силовите тренировки укрепват мускулатурата и оформят хармонична фигура.

Не трябва да ядем поне 2 часа след спорт, ако искаме да отслабнем

Изгарянето на мазнини продължава на високи обороти 2 часа, след като сме приключили тренировката си. Това няма да се промени, ако през това време ядем или пием, стига да е нещо здравословно и нискокалорично. Решаващ в случая е калорийният баланс. Можем да отслабнем само ако изразходваме повече енергия, отколкото приемаме. Сметката е проста: за да стопим килограм мазнини на месец, трябва да изгаряме по 2000 калории седмично със спорт. Това можем да постигнем с около 3 часа седмично спорт за издръжливост (бягане, ски, плуване, бързо ходене, колоездене и др.).

С тренировки могат да се премахнат тлъстини на точно определени места

Това би било чудесно. За съжаление обаче упражненията за корема, дупето и краката не водят до стопяване на тлъстините. Това може да стане само чрез съчетание от редовно спортуване и нискокалорична храна. Въпреки това целенасочените упражнения подобряват кръвообращението и стягат мускулите на проблемните зони.

Можем да изваяме фигура за 3 седмици

За съжаление това е невъзможно. Необходими са поне 6 седмици силови тренировки, за да настъпи някакъв видим ефект, фигурата ни може да се промени съществено едва след месеци.

От силовите тренировки има полза, само когато се появят болки в мускулите

Напротив! Ако искаме да направим нещо за здравето си, оптималното решение са умерените упражнения за мускулите. По-добре е да използваме по-леки тежести, но да наблегнем на повторенията. По този начин ще стегнем тялото и ще поддържаме мускулите си гъвкави. Твърде големите тежести могат да предизвикат болки и да увеличат риска от контузии. Ако изпълняваме упражненията бавно и коректно с правилните тежести, са достатъчни 15 повторения на всяко от тях. За да оформим мускулите, трябва да тренираме поне 2 пъти седмично.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст