Начална страница | Кухня | МЕНЮ С ПО-МАЛКО КАЛОРИИ

МЕНЮ С ПО-МАЛКО КАЛОРИИ

image

10-тe Божии заповеди в ресторанта…

ОСНОВНО ЯСТИЕ: вместо него си поръчайте 2 предястия, които са по-вкусни и по-разнообразни.

САЛАТИ: подправяйте си ги сами. Из­ползвайте повече соев сос и по-мал­ко майонеза.

КОЛБАСИ: да на шунката, не на кол­басите от кайма.

В КИТАЙСКИЯ: поръчайте си пролет­ни рулца, пиле със зеленчуци или свинско с джинджифил вместо риба, която винаги е замразена, и не рис­кувайте с патицата по пекински. В ПИЦАРИЯТА: можете от време на време да си позволите по една мал­ка вегетарианска пица, при условие че пропуснете десерта.

ФАСТ ФУУД: два обикновени хам­бургера вместо един чийзбургер (по­вече хляб, но по-малко мазнини) и 1 печена ябълка вместо пържени картофки.

ПАСТА: защо не, стига да не е под­правена с тежки мазни сосове.

КЕБАП: да, ако е приготвен с вино -ястията с винен сос са винаги по-малко калорични от стека с пържени картофи или виенския шницел.

ПАЛАЧИНКИ: може, ако не им до­бавяте масло и не прекалявате с конфитюра.

ДЕСЕРТ: споделете го с един или двама от компанията, така е по-вкус­но и по-полезно. Сладкото успоко­ява, защото се свързва с детството; нужно ви е съвсем малко.

ДИЕТИЧНИ КАРТОФКИ

Продукти за 4 души:  1 кг картофи, 2 с.л. зехтин, 1 с.л. едра морска сол, черен или чер­вен пипер, мащерка.

Приготвяне: Включете фурната на 180°С. Измийте и подсушете картофи­те и нарежете като за картофи по селски (без да белите кора­та). Сложете в купа, полейте със зехтина, поръсете с мащер­ката и разпределете в голяма тава с формата на фурната. По­крийте с хартия за печене и из­печете за 30 мин, като от време на време обръщате. Извадете картофките от фурната, посоле­те с едрата сол, докато са още горещи, и сервирайте веднага.

КЕЙК С МОРКОВИ И БЯЛ ШОКОЛАД

Продукти за 4 души: 300 г моркови, 1 портокал, 100 г браш­но, 100 г пълнозърнесто брашно, 1 к.л. бакпулвер, 130 г разме­кнато масло, 130 г сироп от захарно цвекло, 100 г бял шоко­лад, 1 к.л. канела, 1/2 к.л. индийско орехче, 1 щипка сол.

Приготвяне: Обелете и настържете морковите. Измийте портокала с чет­ка, обелете кората и я нарежете на фини ивички. Изцедете со­ка от вътрешността. Включете фурната на 180°С. Разбийте ма­слото със сиропа от захарно цвекло, докато сместа побелее. Прибавете морковите, портокаловите корички и портокаловия сок. В купа смесете брашното, солта, бакпулвера и подправ­ките. Прибавете деликатно сместа с маслото, като бъркате не­прекъснато. Излейте 2/3 от тестото в намаслена и набрашнена форма за кекс. Натрошете шоколада на каренца и набучете вертикално в тестото. Покрийте с останалата смес. Изпе­чете във фурната за 50 мин. След като извадите от фурната, изчакайте кекса да поизстине и освободете от формата. Сервирайте още топъл или

САЛАТА ОТ КИНОА И РЕЗЕНЕ

Продукти за 4 души: 130 г киноа, 1 портокал и 1/2 ли­мон, 1 малка главичка лук, 1 глава резене (фенхел), 3 листа зелена салата, 30 г орехови ядки, 2 стръка мента, 2 с.л. зехтин, сол черен пипер.

Приготвяне: Измийте с четка цитрусите и ги обелете. Нарежете ко­рата на фини ивички и изцедете сока от вътрешността. Из­плакнете за 5 мин киноата в студена вода и сложете да се свари в 2,5 по-голямо от обема й количество вода с щип­ка сол. Похлупете, щом започне да завира, и оставете на тих огън, докато поеме цялото количество вода (около 12 мин). Накълцайте на ситно главичката лук. Нарежете резе-нето на кубчета. Измийте и нарежете листата мента и ли­стата зелена салата. В купа сложете кубчетата резене, по­лейте със сока от цитруси и прибавете лука, зехтина, ки­ноата и ментата. Посолете и подправете с черен пипер и разбъркайте добре. Поръсете готовата салата със счукани­те на едро орехи и сервирайте.

САЛАТА С ПИЛЕШКО

Продукти за 4 души: 300 г су­рово пилешко месо без кожата, 1 глава лук, 3 стръка лимонова трева, 2 с.л. суров ориз тай, 1/2 Връзка мента, 1 връзка кориандър, 3 с.л. сок от зелен лимон, лют червен пипер на върха на но­жа, 2-3 с.л. рибен сос (нуакмам), шамфъстък.

Приготвяне: Обелете и накълцайте на сит­но лука. Нарежете на ситно стръковете лимонова трева, Сложете на котлона да кипнат 100 мл вода и сварете в нея за 2 мин нарязаното на кубчета пи­лешко. Отцедете и прехвърлете в купа. Изпържете суровия ориз в тиган, докато стане златист на цвят, като бъркате непрекъснато. Измийте и нарежете на едро кориандъра с дръжките. Измийте и накъсайте листата мента. Приба­вете към пилешкото накълцания лук, лимоновия сок, рибния сос, лютия пипер, кориандъра и ли­моновата трева и разбъркайте. Счукайте ориза в хаванче или в електрическа мелничка, приба­вете към салатата заедно с мен­тата и отново разбъркайте. Прехвърлете готовата салата върху няколко цели листа зелена салата или разпределете в инди­видуални купички, поръсете с парченца натрошен шамфъстък и сервирайте.

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст