Начална страница | Кухня | ЗЕЛЕНЧУЦИТЕ В ЧИНИЯТА НОСЯТ ЗДРАВЕ

ЗЕЛЕНЧУЦИТЕ В ЧИНИЯТА НОСЯТ ЗДРАВЕ

image

Зеленчуците трябва да са водещи във всекидневното ви меню,…

ако искате да сте здрави, енергични, в добра кондиция. Не се налага да сте вегетарианци, а да им отделите поне 2/3 от своята чиния. Предлаганите ястия ще ви подсетят, че и стари домашни рецепти могат да бъдат обогатени или "подновени" с някой от новите зеленчуци и плодо­ве, предлагани на пазара.

БЕЗМЕСНИ ЯСТИЯ

Вегетариански „котлети”

Настържете 2 мор­кова и ги за­душете до омекване с 1/2 чаша вода. Добавете 2 настъргани ябълки, 1/2 лъжица за­хар, сол на вкус и след 2-3 мин отстра­нете съда от котлона. Към охладе­ната смес добавете 2 лъжици брашно и направете малки котлетчета. Топвайте ги в яйца в галета и отново в яйца и ги изпържете.

Гъбени сарми

Сварете в подсолена вода 10 листа от китайско / или бяло/ зе­ле до полуготовност. Запържете 1 глава ситно нарязан лук и 4 лъжици ориз. Щом оризът стане прозрачен, добавете 200 г ситно нарязани гъби, леко посолете и покрийте с капак. Когато сместа поеме течността на гъбите, дръпнете съда от котлона, подправете плънката с черен пипер и копър и увийте с нея сарми от листата. Слагайте ги в горещ тиган с малко мазнина и ги запържете от двете страни. Добавете 2 лъжици доматена паста, разбита в няколко лъжици вода, подправете със скълцан чесън, черен пипер и 1/2 лъжичка счукан кориандър. Изсипете вър­ху сармите, похлупете тигана и оставете ястието да къкри на тих огън около 1/2 час.

Рататуй

Нарежете 2-3 измити патладжана надлъжно на чети­ри, след това на едри кубчета, които посолете леко и оставете да се отцеди со­кът им. По същия начин нарежете и 2 млади тик­вички. Почи­стете 3 месе­сти чушки от семето и ги нарежете на сламки, а 2 глави лук и 3-4 скилидки чесън - на филийки.   В тиган с дебело дъно загрейте 6 лъжици зехтин /или олио/ и първо запържете лука, после добавете чушки­те, като всички зеленчуци трябва съвсем леко да омек­нат и да останат хрупкави. Посолете, добавете тиквич­ките, след тях патладжаните /изстискани от отделилия се сок/, накрая наръсете чесъна. Разбъркайте всичко с нарязани босилек, мента, магданоз и 1/2 чаша вода. Обелете 5 домата, нарежете всеки от тяхна едри парче­та и ги добавете към зеленчуците. Похлупете и задуша­вайте на тих огън около 20 мин.

 

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст