Начална страница | Кухня | ЯСТИЯ ЗА ЛЕТНИТЕ ПОСТИ

ЯСТИЯ ЗА ЛЕТНИТЕ ПОСТИ

image

Избраните днес рецепти са не само безмесни, а и заси­щащи. Ще увеличите калорийността им, като ги ядете с пълнозърнест хляб, а салатите...

Започна двуседмичният Богородичен пост, който ще завърши с християнския празник, наричан Голяма Богородица, в чест на Божията майка. Позволява се само консумирането на растителна храна, приготвена с олио. За разлика обаче от зимните и пролетните пости, сега на хората, които се придържат към тези правила, ще им е по-лесно, защото изобилието на зеленчуци и плодове е голямо, а в летните жеги организмът сам се възпира от консума­ция на месо.

Избраните днес рецепти са не само безмесни, а и заси­щащи. Ще увеличите калорийността им, като ги ядете с пълнозърнест хляб, а салатите ръсете щедро с препе­чен сусам, слънчогледови или кедрови семки. Можете да си приготвите домашен хумус, който да предлагате като предястие с препечени филийки хляб. Накиснете във вода чаша нахут за цялата нощ. Измий­те го, залейте го с чиста вода и го сложете да се вари с лъжичка сода за хляб до омекване. Пак го отцедете, измийте и го смелете.

Получената каша претрийте през сито, за да отстраните кожиците, смесете я със сока на 1 лимон, сол и черен пипер на вкус, лъжичка тахан, 3-4 лъжици зехтин, подправете с черен пипер, малко босилек, а по желание - и с лъжичка горчица. Като десерт предлагайте плодове, печени във фурна или на грил. Те са чудесен летен десерт, който по време на поста сервирайте с мед и орехови ядки, а в друго време - със сладолед или подсладена сметана.

СТУДЕНА ДОМАТЕНА СУПА

Настържете на едрото рен­де 1 кг домати и ги пасирайте през цедка. На­киснете 2 фи­лии хляб /без кората/ във во­да и след десе­тина минути го изстискайте добре. Разбий­те хляба с 3 лъ­жици олио, сит­но нарязан магданоз, няколко листенца скълцана мента, лъжица смлени орехи, 1/2 лъжичка захар, скъл­цана скилидка чесън и изсипете сместа при доматите. Сложете десетина кубчета лед, сипете 2 чаши вода и подправете супата със сол и черен пипер на вкус. Под­несете я веднага.

КАРТОФИ, ПЕЧЕНИ С ЛИМОН

Обелете 1 кг картофи и ги нарежете като за пър­жене. Сложе­те ги в купа за­едно със сока на 2 лимона, 1-2 настъргани скилидки че­сън, сол и че­рен пипер на вкус, кафеена чашка зехтин или олио, 2 лъжички скълцан розмарин, лъжичка горчица, 2 щипки къри на прах. Разбъркайте всичко добре, покрийте купата и я сложе­те в хладилника за около час. Изсипете картофите в тава и ги пъхнете в сгорещена на 200 градуса шурна. Опечете ги, като добавите съвсем малко вода. Подне­сете ги със салата като лека вечеря или ги сервирайте като гарнитура.

ПЕЧЕНИ ПРАСКОВИ

Измийте едри, зрели праскови, разполовете ги и извадете костил­ките им. Сложете ги върху нагоре­щена скара, леко намазана с олио /или върху скара­та сложете лист алуминиево фо­лио/. С помощта на шпакла обър­нете плодовете да се опекат и от другата страна. Карамелизирайте чаша захар и щом започне да пуши, сипете едро натрошени орехови ядки и лъжица маргарин. Разбъркайте и на­пълнете прасковите. Напръскайте ги с малко ромова есенция и ги поднесете топли или охладени.

Продължава утре…

Добавете към: del.icio.us | Digg | Svejo.net | Facebook
  • email Изпратете на приятел
  • print Версия за печат
  • Plain text Обикновен текст